Filip Nivette i Kamil Heller zostali zwycięzcami 14. Rajdu Gdańsk Baltic Cup, dawnego Rajdu Kaszub. Podczas niedzielnego, drugiego etapu powiększyli jeszcze przewagę uzyskaną poprzedniego dnia triumfując na wszystkich OS-ach. Pomorską eliminację Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski wygrali po raz drugi z rzędu z dużą przewagą i umocnili się na czele rywalizacji o mistrzostwo Polski. Druga na kaszubsko - kociewskich szutrach była załoga Butvilas / Vaitkevičius, a trzecia para Bouffier / Dini.
Zobacz też inne materiały z RGBC
⇒ Relacja, zdjęcia i wideo z soboty i OS-ów Kolbudy, Przywidz i Skarszewy
Niedziela była ostatnim dniem drugiej rundy Inter Cars Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, rozgrywanej na nawierzchni szutrowej. To był piękny dzień dla wszystkich załóg, którym udało się zameldować na mecie w Gdańsku.
Pierwszą pętlę, z dwoma odcinkami specjalnymi Szemud i Kartuzy, najszybciej pokonała załoga Filip Nivette i Kamil Heller powiększając przewagę w generalce nad drugim Dominykasem Butvilasem do 41,6 sekundy. Trzecią pozycję utrzymał Bryan Bouffier, który zbliżył się do drugiego Litwina na 7,7 sekundy.
Druga pętla miała zadecydować o miejscach na podium. Kierowca Skody Fabii R5 Filip Nivette, jak się później okazało, nie dał sobie odebrać pierwszego miejsca. W 14. Rajdzie Gdańsk Baltic Cup kierowca z Warszawy wygrał 8 z 9 rozegranych prób. Na swoje konto zapisał też dodatkowe punkty za Power Stage. Łścznie w Gdańsku Filip Nivette zdobył 28 pkt. i umocnił się na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej Inter Cars Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
- Komplet punktów zebrany. Plan został zrealizowany w 100 procentach. Wygrany Power Stage mimo asekuracyjnej jazdy z dwoma zapasami. Jechaliśmy czysto i to wystarczyło by po raz drugi zdobyć Bałtyk – komentował swoją
wygraną Nivette.
Drugie miejsce obronił Dominykas Butvilas zdobywając w Gdańsku 19 punktów. Po dopisaniu ich do łącznej klasyfikacji Litwin przesunął się w klasyfikacji generalnej Inter Cars RSMP na drugie miejsce.
- Dogonić Filipa było bardzo ciężko. Nie mieliśmy żadnych problemów i jestem bardzo szczęśliwy. Nie pamiętam sytuacji, kiedy litewski kierowca byłby w Polsce na drugim miejscu – opowiadał na mecie Butvilas.
Trzecie miejsce dla wracającego do rywalizacji na polskich odcinkach specjalnych Bryana Bouffiera, który jechał z nowym pilotem Gilbertem Dinim. Ford Fiesta Proto tym razem nie miał szans z bardzo dobrze dysponowaną konkurencją. Francuz do swojego dorobku dopisał 15 pkt.
- Po długiej nieobecności jestem zadowolony z wyniku. Bardzo dobrze być ponownie na podium – opowiadał Bouffier.
Uroczystość wręczenia pamiątkowych pucharów miała miejsce przy Europejskim Centrum Solidarności. Dodatkowe puchary za wygrany Power Stage (OS Kartuzy 2) ufundowane przez RMF MAXXX zdobyli Filip Nivette i Kamil Heller. Nagrodę publiczności za najdłuższy skok otrzymała załoga Marcin Gagacki z pilotem Marcinem Bilskim w Skodzie Fabia R5.
W dwóch rundach Inter Cars RSMP rozegrano 21 odcinków specjalnych z których aż 17 wygrał Filip Nivette. Dwa odcinki padły łupem Zbigniewa Gabrysia, a po jednym na swoim koncie zapisali Marcin Gagacki i Bryan Bouffier.
materiały prasowe, oprac. B. Cirocki
Rajd Gdańsk Baltic Cup 2017 - wyniki końcowe
poz. |
nr |
załoga, samochód |
klasa |
pozycja w grupie |
czas + kary |
łączny czas |
straty |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. |
2 |
Nivette/Heller Škoda Fabia R5 |
2 |
1 |
01:01:16 |
01:01:16 |
|
2. |
7 |
Butvilas/Vaitkevičius Škoda Fabia R5 |
2 |
2 |
01:02:08.3 |
01:02:08.3 |
+00:52.3 |
3. |
1 |
Bouffier/Dini Ford Fiesta |
OPEN N |
1 |
01:02:25.1 |
01:02:35.1 |
+01:19.1 |
4. |
4 |
Kołtun/Pleskot Ford Fiesta R5 |
2 |
3 |
01:02:52.9 |
01:02:52.9 |
+01:36.9 |
5. |
5 |
Kasperczyk/Syty Ford Fiesta |
2 |
4 |
01:04:07.6 |
01:04:07.6 |
+02:51.6 |
6. |
3 |
Gabryś/Natkaniec Ford Fiesta R5 |
2 |
5 |
01:04:19.4 |
01:04:19.4 |
+03:03.4 |
7. |
6 |
Gagacki/Bilski Škoda Fabia R5 |
2 |
6 |
01:06:14.3 |
01:06:14.3 |
+04:58.3 |
8. |
8 |
Oleksowicz/Sadowski Ford Fiesta R5 |
2 |
7 |
01:08:37.3 |
01:08:37.3 |
+07:21.3 |
9. |
14 |
Topolewski/Drahan Mitsubishi Lancer EVO IX |
OPEN N |
2 |
01:09:10 |
01:09:10 |
+07:54 |
10. |
26 |
Wróblewski/Sitek Peugeot 208 VTi |
4 |
1 |
01:09:14 |
01:09:14 |
+07:58 |
11. |
20 |
Gryc/Kuśnierz Peugeot 208 VTi |
4 |
2 |
01:09:41.4 |
01:09:41.4 |
+08:25.4 |
12. |
9 |
Maj/Jasiński Ford Fiesta Proto |
OPEN N |
3 |
01:09:52.1 |
01:09:52.1 |
+08:36.1 |
13. |
19 |
Chmielewski/Kłos Peugeot 208 |
OPEN 2WD |
1 |
01:10:44.9 |
01:10:44.9 |
+09:28.9 |
14. |
24 |
Jurecki/Trela Peugeot 208 VTi |
4 |
3 |
01:09:20.8 |
01:11:20.8 |
+10:04.8 |
15. |
12 |
Kotarba/Kotarba Mitsubishi Lancer EVO |
OPEN N |
4 |
01:11:43 |
01:11:43 |
+10:27 |
16. |
23 |
Lamot/Hryniuk Peugeot 208 VTi |
4 |
4 |
01:12:33.5 |
01:12:33.5 |
+11:17.5 |
17. |
17 |
Pawliński/Bil Subaru Impreza STi |
OPEN N |
5 |
01:12:37.2 |
01:12:37.2 |
+11:21.2 |
18. |
22 |
Bonder/Gerber Renault Clio R3 |
3 |
1 |
01:12:49.7 |
01:12:49.7 |
+11:33.7 |
19. |
32 |
Kurp/Wach Honda Civic |
HR4 |
1 |
01:13:26.9 |
01:13:26.9 |
+12:10.9 |
20. |
28 |
Sąsiadek/Jastrzębski Ford Fiesta |
OPEN 2WD |
2 |
01:14:01.5 |
01:14:01.5 |
+12:45.5 |
21. |
27 |
Rusin/Ferdek BMW 325i |
OPEN 2WD |
3 |
01:22:17.4 |
01:22:17.4 |
+21:01.4 |
22. |
33 |
Orłowski/Bułat Peugeot 106 S16 |
HR4 |
2 |
01:24:29.7 |
01:24:29.7 |
+23:13.7 |
23. |
31 |
Szupryczyński/Szupryczyński Honda Civic |
HR4 |
3 |
01:31:51.2 |
01:31:51.2 |
+30:35.2 |
24. |
34 |
Mielniczyn/Leśniak Opel Kadett |
HR4 |
4 |
01:34:29.7 |
01:34:29.7 |
+33:13.7 |
25. |
30 |
Adamski/Zdrojewski Honda Civic Type-R |
4N |
1 |
01:35:27.3 |
01:35:27.3 |
+34:11.3 |
Komentarze (0)