Filip Nivette i Kamil Heller prowadzą po pierwszym dniu 14 Rajdu Gdańsk Baltic Cup, dawnego Rajdu Kaszub - II rundy Inter Cars Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Obrońcy tytułu okazali się najlepsi po pięciu rozegranych w sobotę odcinkach specjalnych. Jeden z przejazdów odwołano ze względu na wypadek, w którym poważnie ucierpiał pilot jednej z załóg.
⇒ Rajd Gdańsk Baltic Cup 2017 - zobacz szczegółową zapowiedź, program, mapki i listę startową
Informacje o stanie zdrowia Michała Grudzińskiego, pilota Mikołaja Kempy, są najbardziej wyczekiwanymi wieściami po pierwszym etapie RGBC. Po tym, gdy Mitsubishi Lancera EVO IX podczas pierwszego OS-u Kolbudy wypadło z trasy, jego załoga trafiła do szpitala. Kierowca był tylko poobijany, stan pilota jest poważniejszy. Organizatorzy informują, że i wymaga operacji twarzy, uspokajają jednak, że jego życiu nie zagraża niebezpieczeństwo.
- Wygląda na to, że Michał nie będzie operowany, jednak jest utrzymywany w stanie śpiączki farmakologicznej, najprawdopodobniej do poniedziałku. Wierzymy, że Hołeczek szybko wróci do zdrowia! - brzmi ostatnia wiadomość w tej sprawie.
Ze względu na wypadek i czynności prowadzone na miejscu przez policję i prokuraturę, drugi przejazd feralnym odcinkiem został odwołany. W pięciu przeprowadzonych próbach czterokrotnie najszybsza była załoga Filip Nivette i Kamil Heller (Skoda Fabia R5), która prowadzi po pierwszym dniu i jest na dobrej drodze do ponownego zwycięstwa na Pomorzu.
Drugie miejsce zajmują jadący tym samym modelem samochodu Litwini Dominykas Butvilas i Renatas Vaitekvicius, za nimi plasuje się Polski Bryan Bouffier, któremu w Fordzie Fieście towarzyszy Gilbert Dini. Trzykrotny mistrz Polski wygrał szósty OS, ale jego strata do lidera wynosi już ponad 22 sekundy.
- Po godzinie 19 wszystkie załogi wjechały na 45-minutowy serwis zlokalizowany przy Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku. Najwięcej kosmetycznej pracy było przy Skodzie Fabii R5 Filipa Nivette, którą trzeba było ponownie wyposażyć w obydwa zderzaki - relacjonuje biuro prasowe rajdu.
W niedzielę drugi dzień rajdu. Załogi czekają po dwa przejazdy odcinkami Szemud (skrócony o 5 km) i Kartuzy ze startem w Sianowskiej Hucie i metą w Grzybnie (mapki w galerii).
⇒ Zobacz relację i zdjęcia z otwarcia rajdu w Gdańsku
Rajd GBC - program II dnia
OS 7 Szemud (14,36 km) - 09:40
OS 8 Kartuzy (13,00 km) - 10:40
OS 9 Szemud - 12:45
OS 10 Kartuzy - Power Stage - 13:45
Rajd GBC - klasyfikacja generalna po I dniu
poz. | nr | załoga | grupa | pozycja w grupie | czas, kary | łączny czas | strata | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2 |
Nivette/Heller Škoda Fabia R5 |
2 | 1 | 29:24.2 | 29:24.2 | ||
2. | 7 |
Butvilas/Vaitkevičius Škoda Fabia R5 |
2 | 2 | 29:37.4 | 29:37.4 | +00:13.2 +00:13.2 |
|
3. | 1 |
Bouffier/Dini Ford Fiesta |
OPEN N | 1 | 29:37.1 +00:10 |
29:47.1 | +00:22.9 +00:09.7 |
|
4. | 4 |
Kołtun/Pleskot Ford Fiesta R5 |
2 | 3 | 30:05.3 | 30:05.3 | +00:41.1 +00:18.2 |
|
5. | 3 |
Gabryś/Natkaniec Ford Fiesta R5 |
2 | 4 | 30:27.8 | 30:27.8 | +01:03.6 +00:22.5 |
|
6. | 5 |
Kasperczyk/Syty Ford Fiesta |
2 | 5 | 30:38.6 | 30:38.6 | +01:14.4 +00:10.8 |
|
7. | 6 |
Gagacki/Bilski Škoda Fabia R5 |
2 | 6 | 31:41.9 | 31:41.9 | +02:17.7 +01:03.3 |
|
8. | 11 |
Słobodzian/Wróbel Subaru Impreza |
OPEN N | 2 | 32:08.8 | 32:08.8 | +02:44.6 +00:26.9 |
|
9. | 8 |
Oleksowicz/Sadowski Ford Fiesta R5 |
2 | 7 | 32:29.7 | 32:29.7 | +03:05.5 +00:20.9 |
|
10. | 9 |
Maj/Jasiński Ford Fiesta Proto |
OPEN N | 3 | 33:16.6 | 33:16.6 | +03:52.4 +00:46.9 |
|
11. | 14 |
Topolewski/Drahan Mitsubishi Lancer EVO IX |
OPEN N | 4 | 33:18.4 | 33:18.4 | +03:54.2 +00:01.8 |
|
12. | 10 |
Marczyk/Dwornik Subaru Impreza |
OPEN N | 5 | 33:20.9 | 33:20.9 | +03:56.7 +00:02.5 |
|
13. | 26 |
Wróblewski/Sitek Peugeot 208 VTi |
4 | 1 | 33:27.8 | 33:27.8 | +04:03.6 +00:06.9 |
|
14. | 20 |
Gryc/Kuśnierz Peugeot 208 VTi |
4 | 2 | 33:39.9 | 33:39.9 | +04:15.7 +00:12.1 |
|
=14. | 24 |
Jurecki/Trela Peugeot 208 VTi |
4 | =2 | 33:39.9 | 33:39.9 | +04:15.7 | |
16. | 19 |
Chmielewski/Kłos Peugeot 208 |
OPEN 2WD | 1 | 34:11.9 | 34:11.9 | +04:47.7 +00:32 |
|
17. | 12 |
Kotarba/Kotarba Mitsubishi Lancer EVO |
OPEN N | 6 | 34:19.9 | 34:19.9 | +04:55.7 +00:08 |
|
18. | 23 |
Lamot/Hryniuk Peugeot 208 VTi |
4 | 4 | 34:54.5 | 34:54.5 | +05:30.3 +00:34.6 |
|
19. | 22 |
Bonder/Gerber Renault Clio R3 |
3 | 1 | 34:57.7 | 34:57.7 | +05:33.5 +00:03.2 |
|
20. | 32 |
Kurp/Wach Honda Civic |
HR4 | 1 | 35:11.7 | 35:11.7 | +05:47.5 +00:14 |
|
21. | 25 |
Kręcioch/Gospodarczyk Ford Fiesta |
4 | 5 | 35:25.2 | 35:25.2 | +06:01 +00:13.5 |
|
22. | 28 |
Sąsiadek/Jastrzębski Ford Fiesta |
OPEN 2WD | 2 | 35:52.5 | 35:52.5 | +06:28.3 +00:27.3 |
|
23. | 30 |
Adamski/Zdrojewski Honda Civic Type-R |
4N | 1 | 37:08.3 | 37:08.3 | +07:44.1 +01:15.8 |
|
24. | 27 |
Rusin/Ferdek BMW 325i |
OPEN 2WD | 3 | 38:25.5 | 38:25.5 | +09:01.3 +01:17.2 |
|
25. | 29 |
Pyra/Pyra Honda Civic Type-R |
4N | 2 | 39:10.7 | 39:10.7 | +09:46.5 +00:45.2 |
|
26. | 34 |
Mielniczyn/Leśniak Opel Kadett |
HR4 | 2 | 39:45.9 | 39:45.9 | +10:21.7 +00:35.2 |
|
27. | 33 |
Orłowski/Bułat Peugeot 106 S16 |
HR4 | 3 | 40:25.9 | 40:25.9 | +11:01.7 +00:40 |
|
28. | 31 |
Szupryczyński/Szupryczyński Honda Civic |
HR4 | 4 | 43:07.5 | 43:07.5 | +13:43.3 +02:41.6 |
|
29. | 17 |
Pawliński/Bil Subaru Impreza STi |
OPEN N | 7 | 01:04:10.1 | 01:04:10.1 | +34:45.9 +21:02.6 |
Komentarze (0)